Dorty a zákusky,  RECEPTY,  Snídaně,  Zdravé/Fitness

Zdravá “panna cotta”

  Zdravá panna cotta je recept, který jsem vynalezla zřetelně viditelná hrdost zhruba před třemi lety. Je to jeden z těch receptů, na které jsem nenatrefila ještě na žádném jiném webu, a proto jsem na ně zejména pyšná. Je to jedna z mých nejoblíbenějších snídaní a recept je velmi podobný jako na tvarohový pudink. Deset minut v kuchyni a porce na tři snídaně, tak se mi to líbí. Kokosová příchuť je jemná, konzistence zhruba jako tužší pudink, ale nechutná jako normální pudink samozřejmě. Tentokrát jsem zdobila jahodovou omáčkou, malinami a zlatým práškem, o kterém jsem s euž zmiňovala v článku Snědeno v dubnu. Chtěla jsem ho první otestovat na sobě a po případné alergické reakci ho vyhodit…. nicméně, zatím se cítím dobře.

Zdravá “panna cotta” (zhruba 3 porce)

  • 1 hrnek mléka (záleží na vás jestli kravské či rostlinné, já je střídám)
  • 1 kokosový pudinkový prášek
  • 3 lžičky tekuté stévie
  • 3 lžíce strouhaného kokosu
  • 1 vanička nízkotučného tvarohu
  • rozmačkané jahody
  • maliny
  • zlatý cukrářský prášek

 

Nejdříve si připravíme silikonové formičky na muffiny, budeme jich potřebovat zhruba 8-9. Poté si v menším hrnci promícháme mléko, pudinkový prášek, stévii a kokos. Směs přivedeme k varu a vaříme do hustého pudinku. Ihned po stažení z plotny přimícháme vaničkový tvaroh. Výsledným produktem postupně naplníme silikonové košíčky, pořádně, až po okraj. Snažíme se hmotu natlačit i ke stěnám, jde to docela snadno. Poté necháme alespoň tři hodiny, nejlépe přes noc, vychladit a ztuhnout v lednici. Podáváme vyklopené s rozmačkanými jahodami, malinami, které jsme poprášili zlatým práškem nebo čímkoliv jiným… banány, čokoládová poleva či mango jsou také super.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *