Předkrmy a hlavní jídla,  RECEPTY,  Zdravé/Fitness

Avokádová pomazánka

  Jedna z nejlepších věcí, něco, co se nepřejí, něco, co má nenapodobitelnou chuť. To je přesně pomazánka z avokáda. Vycházela jsem z původního receptu na quacamole a dva roky pilovala ideální složení. Je báječná na pečivo, jako dip k masu (a steakům!) nebo pečeným bramborám, nebo na namáčení domácích tortilla chipsů. Zároveň je to šíleně moc zdravé, a k tomu je třeba dodat, že nejlépe chutná ještě se sklenkou stejně zdravého bílého vína. Prostě suprová záležitost, dokud se dají koupit slušná avokáda. Pečlivě si vyberte zralé nebo ho nechte dozrát při pokojové teplotě, důžnina nesmí být tvrdá, chuťově se to na pomazánce velmi odrazí.

Avokádová pomazánka (2 porce)

  • 1 velké avokádo
  • šťáva z 1/2 citronu
  • sůl
  • pepř
  • sušený česnek
  • rajčátka na kousky
  • čerstvý koriandr

Avokádo si rozpůlíme, vyndáme pecku a oloupeme ho – obvykle to jde i rukou. Poté avokádo buď rozmačkáme v misce vidličkou (pokud máte nedozrálé, tak se pekelně nadřete) nebo ho vhoďte do tyčového mixéru či drtiče. Tento krok ovlivní strukturu pomazánky, já ji dnes dělala na bytě pomocí vidličky, pokud jí dělám u rodičů v mixéru, tak má hladkou pěnovou konzistenci. záleží na vašich preferencích. Když je avokádo na kašičku, vyždímejte do něj citron, pomazánka překvapivě nebude ani při takovém množství nijak kyselá. Poté pečlivě osolte a dostatečně opepřete. Nakonec přisypte zhruba půl lžičky sušeného česneku. Množství koření záleží na vaší chuti a na tom, jak moc jste zvyklý solit či pepřit. Pomazánku podávejte s nasekanými rajčatky a lístky koriandru – nejsou nutné, ale dodají další chuťový rozměr. Pokud nemáte rádi koriandr, výborná je i bazalka, kterou lze přidat i rovnou do pomazánky.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *